Dersin Adı | Halkla Iliskilerde Proje Analizleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 495 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste, başarılı halkla ilişkiler proje uygulamaları için öğrencilere temel bilgi ve beceriler aktarılarak proje üretim sürecine katkıda bulunulması hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler kurumsal iletişim, kurumsal sosyal sorumluluk, pazarlama iletişimi, gündem yönetimi, kriz yönetimi, kurum içi iletişim, sivil toplum örgütlerinde halkla ilişkiler projelerinin üretim sürecine katkıda bulunacak bilgi ve becerileri geliştireceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve bilgilendirme Hİ stratejik planlama süreci | |
2 | Evre 1- Biçimlendirici araştırma : Durum, kurum ve hedef kitle analizleri | Smith, R. D. (2009). Strategic planning for public relations. Routledge. pp.17-77 |
3 | Evre 2-Strateji: Amaçlar ve hedeflerin belirlenmesi; Aksiyon ve yanıt stratejilerinin yazılması; Mesaj stratejisi geliştirilmesi | Smith, R. D. (2009). Strategic planning for public relations. Routledge. pp.77-183 |
4 | Evre 3- Taktikler: İletişim taktiklerinin seçimi; Stratejik planın uygulanması | Smith, R. D. (2009). Strategic planning for public relations. Routledge. pp.183-271 |
5 | Evre 4- Değerlendirici araştırma | Smith, R. D. (2009). Strategic planning for public relations. Routledge. pp.271-297 |
6 | Sınıf içi grup çalışması: Proje analizi *Dönem sonu projesi konularının belirlenmesi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Sosyal medya Hİ kampanyaları: Kamu farkındalığı • Chipotle: Scarecrow kampanyası • Melbourne Metro System: Dumb ways to Die kampanyası | Allagui, I., & Breslow, H. (2016). Social media for public relations: Lessons from four effective cases. Public relations review, 42(1), 20-30. |
9 | Sosyal medya Hİ kampanyaları: Pazarlama yönelimli Hİ • Oreo: You can dunk in the dark • Lego: Rebuild the world | Allagui, I., & Breslow, H. (2016). Social media for public relations: Lessons from four effective cases. Public relations review, 42(1), 20-30 Van Wyk, I. (2019). Public Relations case study: LEGO.V (web link) |
10 | Kriz iletişimi & itibar yönetimi • BP &Deepwater horizon petrol kazası • Southwest Airlines halkın güvenini kazanma | Kanso, A. M., Nelson, R. A., & Kitchen, P. J. (2020). BP and the Deepwater Horizon oil spill: A case study of how company management employed public relations to restore a damaged brand. Journal of marketing communications, 26(7), 703-731. Kanso, A., & Grassmuck, L. (2020). A crisis in the air: analyzing public relations at southwest airlines to restore public trust. In Competition Forum (Vol. 18, No. 1/2, pp. 148-156). American Society for Competitiveness. |
11 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk The Starbucks: Race together kampanyası | Logan, N. (2016). The Starbucks Race Together Initiative: Analyzing a public relations campaign with critical race theory. Public Relations Inquiry, 5(1), 93-113. |
12 | Ülke markalama Visit Rwanda kampanyası | Voets, T.Y. (2023). “Visit Rwanda”: a well primed public relations campaign or a genuine attempt at improving the country’s image abroad?. Place Brand Public Dipl 19, 143–154 |
13 | STKlar ve Halkla İlişkiler Zehirsiz Sofralar Kampanyası | Bicakci, A. B. (2021). Public Relations towards Member Engagement in Advocacy Networks: the ‘No Pesticides on My Plate’Campaign. Revista Română de Comunicare şi Relaţii Publice, 23(2), 23-44. |
14 | Grup projelerinin tartışması | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Smith, R. D. (2009). Strategic planning for public relations. 3rd. ed. Routledge. ISBN 978-0-415-99422-4 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 12 | |
Proje | 1 | 37 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. | X | ||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. | |||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. | |||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. | |||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest